Udsejling
Københavns Havn
I februar 1999 var jeg blevet hyret til at lave et kursus for DFDS, og det skulle gennemføres på båden som sejlede fra København til Oslo.
Vi gik om bord tidligt på dagen og begyndte på kursus.
Men så var der fri, så vi kunne nyde udsejlingen fra Københavns Havn, og jeg tog et par billeder.
De er taget med et generation-2 digitalt kamera, og derfor ikke den bedste kvalitet.
Jeg kom hjemme fra fra Fyn og til København i god tid.
Så jeg kunne lige nå at køre en tur rundt om Langelinie,
hvor denne foto-serie begynder.







Så er vi ombord.













Det er lige før, det er en Selfie.


Renoveringen af Kastellets volde er i gang.

Der var jeg vagtkommandør en gang tilbage i begyndelsen af 1970'erne.










Der mangler en bid endnu inden Øresundsbroen er færdig.





Svanemølleværket.







Barsebäck.

- og efter en tur rundt om Oslo, sejler vi ind igen.
Men først skal vi lige forbi Hälsingborg, og Kärnan.

Rådhuset i Hälsingborg.

- heftige trafik mellem Helsingør og Hälsingborg,
og Kronborg næsten gemt i disen.
Men så er vi tilbage i København.



Den Lille Havfrue er som sædvanlig omsværmet.

